Új korszakba lépett a Boavista

Nemhiába vártunk nagy dolgokat Dr. João Loureiro visszatérésétől: alighogy elfoglalta pozícióját a régi-új presidente, máris egy kisebbfajta arculatváltáson ment keresztül a klub. Nagyon úgy fest, hogy az elnök úr igenis komolyan gondolja, hogy visszavezeti a legjobbak közé a Boavistát. Egy új éra kezdődött.

Olyan hatalmas dolgokat azért ne vizionáljatok, mint hogy egy olajmilliárdos arab sejk beszáll a csapatba, vagy hogy a Boavistával egyébként jó viszonyt ápoló AC Milanból érkeznek majd jónevű kölcsönjátékosok. Nem, ilyesmiről szó sincs. Lett viszont új mez, felpezsdített közösségi klubélet, valamint egy remek kampány a meccsre nem járók és a potenciális befektetők megszólítása érdekében. Végül, de nem utolsósorban, hosszú évek óta először a tehetségek megtartására törekszik a vezetőség.

Nemhiába vártunk nagy dolgokat Dr. João Loureiro visszatérésétől: alighogy elfoglalta pozícióját a régi-új presidente, máris egy kisebbfajta arculatváltáson ment keresztül a klub. Nagyon úgy fest, hogy az elnök úr igenis komolyan gondolja, hogy visszavezeti a legjobbak közé a Boavistát. Egy új éra kezdődött.

Olyan hatalmas dolgokat azért ne vizionáljatok, mint hogy egy olajmilliárdos arab sejk beszáll a csapatba, vagy hogy a Boavistával egyébként jó viszonyt ápoló AC Milanból érkeznek majd jónevű kölcsönjátékosok. Nem, ilyesmiről szó sincs. Lett viszont új mez, felpezsdített közösségi klubélet, valamint egy remek kampány a meccsre nem járók és a potenciális befektetők megszólítása érdekében. Végül, de nem utolsósorban, hosszú évek óta először a tehetségek megtartására törekszik a vezetőség.

Kezdjük is ez utóbbi ténnyel, mivel talán mind közül ez a legfontosabb a felemelkedéshez. A klubvezetés január 24-i hivatalos közleményében jelentette be, hogy a csapat négy ifjú titánja, Carraça, Ruben Alves, Pedro Navas és Wellington Cris is új szerződést kaptak, tehát hacsak nem fut be értük valamilyen észbontóan magas összegű ajánlat (valljuk be, erre alig van esély), jövőre is a Boavistában fognak játszani. Ahogy a közlemény írja, az egyesület elöljárói nem szeretnének az előző évek hibájába esni és szeretnék lefektetni egy sikeres csapat alapjait. Helyes!

Carraça és Petit pózolnak az új mezbenCarraça és Petit pózolnak az új mezben

Folytassuk az új mezzel. Ezt eleve nem szokás szezon közben lecserélni, vagyis ez is a megújulás egyértelmű jele Loureiróék részéről. A 32,5 euróért megvásárolható új felszerelést a számomra teljesen ismeretlen Boxtobox nevű cég gyártotta le, de ez nem jelenti azt, hogy nem néz ki jól. Sőt! Személyes véleményem szerint minden idők legszebb Boavista-dresszével rukkolt elő a nevesincs vállalkozás. A mostanában használt, a dicső '70-es éveket idéző, nagyobb négyzetekből álló sakkminta megmaradt, ehhez a gyártó logója és a klub címere közé odaillesztették a Boavista által megnyert három legfontosabb trófea (kupa, bajnokság, szuperkupa) ikonját, valamint hastájékra a "Vamos crescer juntos" (kb. "Gyerünk, nőjünk együtt!") feliratot. Fontos leszögezni, hogy ez utóbbi nem szponzorfelirat, de akár még azzá is válhat. Miről is van szó?

Vamos crescer juntos a klub saját kampányának a neve, amelynek segítségével két területen szeretnének látványos eredményeket elérni. Az egyik a szurkolók visszacsalogatása a stadionba. Köztudott, hogy a 30 ezres Estádio do Bessa évek óta pang az ürességtől, a 2-3000 fős látogatottság újabban már igen szépnek számít, de ennél jellemzően kevesebben kíváncsiak a harmadik ligás mérkőzésekre. Ezen a helyzeten egy "mindenki hozzon magával mégegy embert" jellegű akcióval igyekszik javítani az elnökség. A dolog lényege, hogy minden bérletes pontokat kap a magával hozott jegyet vagy bérletet váltó új drukkerek után, ezeket a pontokat pedig a szezon végén majd különböző ajándéktárgyakra válthatják be. A másik problémás terület, amin javítanának, az természetesen a klub pénzügyi stabilitása. A lehetséges új partnereket, szponzorokat is különböző vonzó lehetőségekkel (pl. ingyen meccsnézés az adott cég dolgozóinak, vagy rendezvények szervezése a stadion éttermében) próbálja megszólítani a klubvezetés, remélhetőleg sikerrel. A Boavista ezen felül azt is kihirdette, hogy 6-12 hónapos gyakorlati lehetőséget fog biztosítani olyan marketinget és kommunikációt tanult fiatalok számára, akik szeretnék a jó ügyet szolgálni.

Ha már marketing és kommunikáció: napjaink megkerülhetetlen tényezője ebben a témakörben a Facebook, illetve valamivel kisebb mértékben a Twitter. Az új elnökség megalakulása után ezeket a szociális hálózatokat is elkezdte úgy használni a klub, ahogyan azt egy magára valamit is adó egyesületnek illik. A csapat legutóbbi mérkőzéséről például már volt élő facebookos eseménykövetés. A hivatalos honlap két napja teljesen megújult, egyelőre még béta-verzióban van, de már most sokkal jobb, mint a régi. A legmeglepőbb mégis az volt, amikor tegnap egyszercsak felbukkant egy @boavistaoficial-csirip a Twitter-hírfolyamomban, ugyanis 2009 óta mintha totál elfelejtették volna ezt a csatornát a klub alkalmazottai.

Szóval a pályán kívül elindult egy látványos fejlődés, na de mi a helyzet a pályán? Jelentem, ott is egyre jobban alakulnak a dolgok! Előző bejegyzésem óta két mérkőzést játszottak a sakkosok, ezek közül az elsőn értékes pontot csentek az otthon még veretlen Vizelától (1:1), a másodikon pedig kiütötték a vereségével egészen a kiesőhelyekig sodródott két évvel ezelőtti bajnok Padroensét (4:0). A Vizela ellen Petit, a Padroense ellen pedig Fary rúgott egy gólt, míg a bombaformában lévő Wellington Cris mesterhármassal terhelte meg utóbbi csapat kapuját. A Boavista mérlege ezzel ismét pozitívba ment át, remélhetőleg ez most már így is marad. A tabellán egy helyet javítva feljöttünk a 9. helyre és továbbra is 6 pontra vagyunk a dobogó legalsó fokától. A listavezető Mirandela kissé meglógott a mezőnytől, ők 12 ponttal járnak a Boavista előtt, de amíg van rá matematikai esély, addig semmit nem szabad feladni. Láttunk már csodákat ebben a divízióban...

A második João Loureiro-korszak mindenestre ígéretesen kezdődött, izgatottan várjuk a folytatást! Força Boavista!!!

2 komment